Nezvyšujte riziko onemocnění, dostatečně pijte

Ze všech stran slýcháte, jak je nutné dostatečně pít. Jenže nikdo vám neřekne, jak na to nebo proč byste vlastně pít měli. Hydratovat organismus je nutné, ale proč vlastně? Lékaři jsou však jednoho společného názoru – předejdete tím řadě onemocnění, která by vás jinak mohla skolit. Špatný, respektive nedostatečný pitný režim bývá důvodem až šesti procent všech vzniklých nemocí. 

Nedostatečnost nebo špatná kvalita vody

Ano, už samotný pitný režim může stát za vznikem mnoha onemocnění. Zatímco v některých případech je za tím ryze to, že vody nepijete dostatečně mnoho čili je organismus dehydratovaný, v jiných případech za chorobu může nízká kvalita vody. Oba scénáře můžete anulovat pitím alkalické ionizované vody, případně alkalické minerální vody, která nejen, že dokáže lidské tělo hydratovat až šestkrát efektivněji, ale také je zdravější než tradiční voda z kohoutku. 

Jak poznat, že je tělo dostatečně hydratováno?

Otázkou nyní je, jak laickým okem poznat, že je tělo skutečně dostatečně hydratováno. Jednou z možností je sledovat barvu moči. Pokud je moč světle žlutá, jste dostatečně hydratovaní a vody více netřeba. Pokud je moč tmavá, organismus je spíše dehydratovaný, respektive mu voda chybí. 

Rozhodně byste se neměli řídit svým pocitem žízně, který se navíc během roku vlivem různých ročních období může značně měnit. Například v zimě nemáme potřebu pít prakticky žádnou, zato v létě, hlavně když kralují vysoké teploty, je touha po vodě znatelná. 

Nesnažte se to dohnat večer

Velkou chybou zejména těch, kteří se denně snaží skutečně vypít alespoň dva litry tekutin je, že to, co nestihli nahnat v práci, se snaží dohnat doma. Jenže pitný režim by měl být v ideálním případě rozložen do celého dne, nikoliv do jednotlivých, večerních úseků či jednoho jediného momentu. 

V takovém případě je pitný režim spíše na škodu, protože symbolizuje velký nápor na naše ledviny, které takový nápor skutečně nemusí ani přijmout.

Sdílet článek