Rozhodli jste se přenechat věci někomu jinému? Takzvaně delegovat? Pak si jistě vybíráte firmu nebo podnikatele, který by se o konkrétní činnost měl postarat místo vás. V současné době si můžete vybrat odborníka na cokoliv. Může to být na BOZP, ale také na stavbu domu. Vždy jsou však rozhodující firemní zkušenosti zakomponované do hodnocení firem. Právě zpětné vazby totiž člověku řeknou víc než sebehezčí webové stránky nebo sociální sítě.
Cena nemá být na prvním místě
V případě, že vybíráte odborníka prakticky na cokoliv, neměli byste se rozhodovat jenom pouze ceny. Cena by měla být ideálně až na druhém, ne-li třetím místě. Bohužel se stále více setkáváme s těmi, pro které je právě cenová hladina klíčová. Je to na jednu stranu pochopitelné, ale přijatelná cena nikdy nezaručuje kvalitní výsledky.
Chcete-li najít skutečného odborníka, neměli byste se uchylovat pouze k cenové hladině. Nemusíte nutně kupovat levné zboží s domněnkou toho, že bude jistě kvalitní. Na druhou stranu samozřejmě neznamená, že to, co je drahé, kvalitní je.
Ptejte se referencí
Jenže jak rozeznat, jestli je uvedená cena v kompetenci s kvalitou konkrétního podnikatele? Jednoduše – ptejte se referencí. Pročítejte si zpětné vazby těch, kteří už s konkrétním podnikatelem nebo společností jednoho dne přišli do kontaktu.
Všímejte si nejen pozitivních zpětných vazeb, ale také těch negativních, které samozřejmě berte v potaz. Na druhou stranu berte v potaz také odpovědi na negativní zpětné vazby, které vám prozradí, jestli na straně podnikatele nebo společnosti tkví zájem o nápravu vzniklé skutečnosti.
Osobní doporučení je nejvíc
Na internetu se sice nachází referencí celá spousta. Ale ta osobní doporučení jsou stejně nejvíc. Proto pokud jste ze strany vašich kamarádů nebo rodiny získali nějakou konkrétní zpětnou vazbu, zpravidla se nad konkrétní společností nebudete rozhodovat příliš dlouho.