SEO – pro někoho přímo magický pojem a alfa a omega jeho práce s internetovými fulltextovými vyhledávači. Pro jiného naprosto neznámé slovo. Pokud vlastníte webové stránky, a je úplně jedno, jedná-li se o e-shop či blog, tak víte, že bez jejich kvalitní optimalizace se neobejdete. Můžete totiž nabízet sebelepší zboží, ale pokud se o vás nikdo nedozví, tak v internetovém světě jako byste nebyli.
Důležitý je obsah
Vyhledávače nemají rádi duplicity, buďte proto originální. S vlastními fotografiemi a unikátními popisky zboží či články uděláte pro sebe více, než kdybyste všechno zkopírovali. SEO, což je zkratka pro anglický termín „Search Engine Optimization“, znamená upravit obsah a formu webových stránek tak, aby byly vhodné pro fulltextové vyhledávače. Cílem snažení všech SEO expertů je získat pro webové stránky co nejlepší pozice ve vyhledávání. Být první je hlavní metou, a ne nedosažitelnou. Jen se to musí umět. Ne nadarmo se říká, že „Obsah je král“.
Budování zpětných odkazů, nebo klíčová slova
Každý, kdo se už se SEO někdy potkal, vám potvrdí, že pro vaše webové stránky je více než důležité, aby na ně bylo odkazováno z jiných webů. Kvalitní zpětné odkazy vás posunou v žebříčku vyhledávání na lepší místa. Dobře zvolená klíčová slova, se kterými to ovšem v textu nepřeženete, mají také svůj význam. Jak ale obstát ve vysoké konkurenci? Zaměřte se na tzv. long tailová klíčová slova. Ta sice nejsou tolik populární, ale mají přesnější cílení, vyšší míru prokliku a lepší návratnost vašich investic.
Sami to nezvládnete? Nevadí.
Bohužel, ne vždy je vaše sebelepší snaha korunována úspěchem a vy se budete muset obrátit na odborníky, kteří SEO optimalizaci opravdu rozumějí. Obvykle to bývají specialisté na online marketing, linkbuildeři nebo copywriteři. Tito provedou SEO audit aktuální podoby vašeho webu a jeho pozic v hlavních fulltextových vyhledávačích, navrhnou vhodné úpravy a jak odstranit nedostatky.