Elektronická evidence tržeb (EET) představuje online kontrolu tržeb u podnikatelů a živnostníků, pobírajících platby kartou nebo v hotovosti za své nabízené služby a zboží. Všechny přijaté platby se zaevidují v centrálním úložišti Finanční správy. Spuštění EET je však spojeno s pořízením potřebného technického vybavení.
Nezbytné náklady na zavedení EET
Malé e-shopy a drobní podnikatelé musí při zavedení elektronické evidence tržeb počítat s extra finančními výdaji, ale také s delším časem na administraci. Jako EET pokladny se mohou využívat různá elektronická zařízení – notebooky, tablety, počítače, chytré telefony, pokladny. Nesmíte zapomenout na pořízení tiskárny účtenek a pokladní software. Neobejdete se ani bez připojení k internetu, protože musíte během několika sekund dostat z centrálního úložiště potvrzení, které bude obsahovat unikátní kód na účtenku pro zákazníka. Jestliže vlastníte kamennou prodejnu a zároveň internetový obchod se stejným sortimentem, máte možnost mít společný pokladní systém.
Levné pořízení e-shopů
Prodej zboží na internetu je v současnosti velice jednoduchý a rychlý. Neustále vznikají nové internetové obchody s moderními designy a potřebnými službami pro zákazníky. Majitelé e-shopů hledají fungující systémy a vytvoření online prodejny na míru nemusí vždy dopadnout podle jejich představ (špatný programátor, neatraktivní vzhled, technické potíže). Efektivní je pronájem e-shopu, protože lze začít s provozem bez řešení technických záležitostí a bez znalostí programování. Spustit vlastní e-shop je v tomto případě snadné a rychlé. Administraci zvládnete jednoduše a k výhodám patří nabídka obsáhlého množství funkcí pro podporu vašeho prodeje, pravidelná rozšíření a vylepšení. Například se využívá propojený systém skladu, objednávek a tržeb – přehledy vám odhalí, jaké objednávky došly z e-shopu a jaké z prodejny.